Na het pitchen kreeg ik ook nog feedback van mijn docent. Erg nuttige feedback! Mijn doelen zijn soms nog wat te algemeen geformuleerd. Hoe ga ik dit simpeler maken voor leerlingen? Zij moeten immer ook weten waar ze aan toe zijn. Ik moet op zoek naar een
vorm waarin je die doelen op hun eigen niveau kunt verwerken zodat zij
zichzelf en elkaar daarop kunnen bijsturen en feedback geven.
Hele goede tip.. Maar hoe ga ik dit toepassen?
Mijn collega's waren ook erg benieuwd hoe mijn pitch was gegaan en bij de bouwvergadering van afgelopen donderdag heb ik mijn pitch ook voor hun gedaan. Zo zijn ze weer helemaal bijgepraat en kunnen ze ook feedback geven.
Ze zijn erg enthousiast over het idee, al zijn een aantal collega's wel kritisch. Waarom het onderwijs veranderen? Volgens hun gaat het prima zo.. Niet iedereen wordt blij van veranderingen blijkt wel weer.
De meeste zijn echter wel enthousiast en zien het helemaal zitten om met onderzoekend leren verder te gaan. Ze vragen zich wel af, wat er dan van hun verwacht wordt en in hoeverre het huidige onderwijs verandert.
Het was erg fijn om met collega's er even over te kunnen sparren. Zelfs de collega's die in het begin wat kritisch en negatief waren, zagen er aan het eind van de middag het positieve van in. Ik heb ze nog niet helemaal kunnen overtuigen, maar ik neem ze gewoon verder mee in het proces en ik weet zeker dat ze aan het eind ook enthousiast zullen zijn! Zolang we er allemaal achter staan, komt het uiteindelijk goed..
Geen opmerkingen:
Een reactie posten